vrijdag 13 september 2019

Crash Course Agricultural Revolution

Vandaag doken we in de agricultural revolution. Ik wilde kijken of het lesmateriaal van Crash Course bruikbaar was, dus dat had ik voor vandaag ingepland.

We keken eerst de aflevering van Crash Course Big History over de agricultural revolution. Daarna gingen we aan de slag met Unit 1 van Crash Course World History: Foundations of Civilization. De kinderen mochten opschrijven of ze dachten dat landbouw een verbetering was ten opzichte van jagen en verzamelen.
Vervolgens lazen we het artikel From Foraging to Farming - The Agricultural Revolution. Daarna mochten ze dezelfde vraag nog een keer beantwoorden, was hun mening veranderd? (hun antwoord was natuurlijk nee, want ze hadden geen zin om weer te gaan schrijven 🙃). Daarna keken we naar het eerste filmpje in de serie Crash Course World History.

Ik vond het wel geslaagd eigenlijk! Ik kies de onderdelen van de unit die ik nuttig vind (we hebben bijv. geen worksheet ingevuld om een menu voor een jager-verzamelaar te bedenken) en dan is het leuk om te doen vond ik. De kinderen waren ook positief.

Crash Course Big History #7: Migrations and Intensification
Crash Course World History #1: The Agricultural Revolution

P.S. Het Crash Course lesmateriaal voor World History en US History stond jaren geleden gratis online, maar hebben ze om mij onbekende redenen van hun website gehaald. Ik had alle units gedownload en gebruik daar nu dus onderdelen van. Maar daarom kan ik er dus geen link naartoe geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten