dinsdag 5 maart 2019

Verkiezingen maart 2019

Binnenkort zijn er verkiezingen, als technisch bestuurskundige vind ik dat natuurlijk leuk :-)

Dus organiseerde ik vandaag bij ons thuis voor een groepje kinderen een 'verkiezingsdag'. De kinderen leerden over wat de provinciale staten en waterschappen zijn, over wat voor soort onderwerpen zij beslissen, wat de provinciale staten met de Eerste Kamer te maken heeft en ze speelden een online simulatie waarin ze een bestuur van een waterschap waren en keuzes moeten maken voor hun waterschap.




Ik vond het best spannend om te organiseren, want veel kinderen vinden politiek 'Saaaaaaiiiii!', maar het ging heel goed! We hebben een leuke dag gehad en de kinderen vonden het ook geslaagd en deden heel enthousiast mee met alle discussies en opdrachten 😃❤️

Tijdens de online simulatie van de waterschappen waren ze heel fanatiek! :-)


Voor deze dag maakte ik gebruik van lesmateriaal van ProDemos en de waterschappen. Ik heb er een lesplan van gemaakt:

Lesplan voor verkiezingen maart 2019: Provinciale Staten en waterschappen.

Bijlage: ProDemos Politieke krachtenveldpuzzel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten