maandag 11 maart 2019

History Odyssey

Volgend jaar gaan we beginnen met de voorbereidingen voor de staatsexamens voor geschiedenis en Engels. Ik was alvast aan het kijken wat voor materiaal we daarvoor gaan gebruiken en keek toen ook weer op de website van History Odyssey. Dat is een Amerikaanse lesmethode van dezelfde uitgeverij waar ons biologieboek vandaan komt. Dus speciaal voor thuisonderwijzers gemaakt :-)
Het combineert geschiedenis en Engels (literatuur en schrijfopdrachten), dus dat komt precies mooi uit :-)

Deze maand was al het materiaal in de uitverkoop en kocht ik het laatste deel van hun Level 2 (middle school) materiaal, dat bedoeld is voor grade 8. Leek me goed om nu Berend's niveau richting eind middle school te krijgen, zodat we volgens jaar wat makkelijker naar middelbare schoolniveau kunnen stappen.
Bovendien hadden we begin dit schooljaar best wat tijd nodig om te wennen aan meer schools werken en hoe dat allemaal ingepland te krijgen, met twee extra vakken volgend jaar komt er in 1x een boel extra werk bij. Dus het leek me handig om nu alvast een klein stapje omhoog te gaan in tijdsbesteding zodat het een wat soepelere overgang wordt.

Lang verhaal, conclusie: Tadaaaaa! History Odyssey Level 2 Modern Times :-)






















Als voorbereiding moesten de kinderen een map met tabbladen maken voor de verschillende onderdelen in de lesmethode.


Daarna begonnen we met de eerste lessen. Zoals veel thuisonderwijsmateriaal over geschiedenis begint het met geografie. In dit geval door het lezen van het boek De reis om de wereld in 80 dagen van Jules Verne. Ik vond op Storytel twee ebooks, een daarvan had vrij modern taalgebruik, dus die lezen we nu. Deze is dat: https://www.storytel.com/nl/nl/books/572908-De-reis-om-de-wereld-in-80-dagen
Ze moeten tijdens de eerste lessen een 'travel log' bijhouden en de route op een wereldkaart intekenen.

Ik vind het leuk :-) Fiene ook, Berend weet ik nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten