woensdag 6 februari 2019

Brave Writer's Friday Freewrite

Brave Writer heeft iedere week de 'Friday Freewrite'. Het idee is dat je een timer zet voor 10 minuten en dan gaat schrijven over een bepaald onderwerp. Maakt niet uit wat je schrijft, als je maar doorschrijft.

Dat leek mij wel een goede volgende oefening in het schrijven. Voor Berend's staatsexamen Engels over twee jaar moet hij een opstel schrijven, dus daar moet voor geoefend worden.
Sowieso kan het oefenen in schrijven natuurlijk geen kwaad :-)

Op deze webpagina staat een lange lijst met onderwerpen voor een 'freewrite'. Wij kozen: What’s your favorite season? List all the reasons why you like it so much.

Op deze webpagina staat een uitleg over hoe je een 'Friday Freewrite' kunt aanpakken. Ik heb ze de guidelines voorgelezen en heb toen, omdat het de eerste keer was, de timer op 3 minuten gezet. Ik heb zelf ook meegeschreven, de 3 minuten vlogen om! De volgende keer zet ik de timer op 5 minuten :-)

Wij hebben trouwens in het Nederlands geschreven deze keer. Volgend jaar beginnen we met de voorbereidingen voor het staatsexamen Engels, dan ben ik van plan dit ook in het Engels te gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten