vrijdag 8 november 2019

Under the Weather

We lazen het boek Under the Weather: Stories About Climate Change van Tony Bradman. Paste goed bij de thema's Ecologie en Mens & milieu waar we mee bezig waren.

Het is een bundel van verhalen van verschillende schrijvers, alle verhalen gaan over klimaatverandering. Van een koraalrif dat afsterft bij een tropisch eiland dat afhankelijk is van toerisme, tot een verhaal over wetenschappers die onderzoek doen naar permafrost in Siberië.

Het is vlot geschreven en leuk afwisselend. Ik ben zelf geen fan van een boodschap over klimaatverandering aan kinderen verpakt in te veel emotie, angstzaaien en verwijten. En dat vond ik dit boek wel een beetje hebben, maar niet zoveel dat ik het heb weggelegd.

Ik las de ebook versie die ik had geleend op Open Library.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten