donderdag 30 mei 2019

Hemelvaartweekend naar Zeeuws-Vlaanderen (Nederlandse Kustpad deel 21 en 22)

We wilden weer verder lopen over het Nederlandse Kustpad en we wilden voordat we in juni op vakantie gaan naar Terschelling de tent uit testen. De laatste keer dat we vorig jaar hadden gekampeerd, was er een tentstok gebroken en vervolgens door het tentzeil gescheurd. We hadden de tent laten repareren en moesten 'm weer testen :-)

Maar we waren natuurlijk te laat met een kampeerplekje reserveren, dus we konden in Noord-Holland niets vinden. Het Zeeuwse deel van het Nederlandse Kustpad hebben we ook nog niet gelopen, want we zijn ooit begonnen in Hoek van Holland. En in Zeeuws-Vlaanderen konden we wel een kampeerplek vinden!

Dus reden we naar Retranchement en kwamen op een nette, mooie, ruime camping terecht. We hebben snel de tent opgezet en zijn vervolgens vijf minuten verderop gereden naar Cadzand. Daar hebben we de auto geparkeerd en de bus genomen naar Sluis. Dat was nog best ingewikkeld, want er was alleen maar een belbus die je van tevoren moet reserveren. Dat hadden we netjes een dag van tevoren gedaan, maar toen bleek dat er twee van die belbushaltes in Cadzand zijn en wij stonden natuurlijk bij de verkeerde :-S Een uur later - en een ijsje rijker - konden we alsnog met de bus mee.

Sluis was een charmant plaatsje, maar heel druk, half België was er aan het winkelen. We liepen over de rustige vestingwal om Sluis heen en liepen vervolgens door de weilanden naar het noorden. We kwamen ook door Retranchement, ook een heel mooi stukje. Daarna nog langs het Zwin, een verzandde rivier. En toen door naar Cadzand. Best een eind lopen! We hadden Jura mee en die vond het eigenlijk wat te ver. We hadden ook wat te weinig water meegenomen voor onderweg, we hebben het laatste water aan de hond gegeven, maar ze had denk ik toch best dorst.

Op vrijdag zijn we naar Knokke gereden. Berend en Arnaud gingen mini-golfen, Fiene en ik gingen winkelen. We vonden Knokke niet echt een fraai plaatsje. De winkelstraat was vooral heel erg lang. Maar het was gezellig :-)

Zaterdag zijn we weer een stuk van het kustpad gaan lopen. Deze keer van Cadzand naar Breskens. Dat is een heel eind, ruim 16 kilometer, maar er waren geen haltes op de route zodat we de route konden inkorten. En een extra moeilijkheidsgraad was dat de hond deze keer niet in de belbus mee mocht. Dus heeft Arnaud Fiene, mij en de hond afgezet in Cadzand, is toen met Berend naar Breskens gereden, heeft daar de auto geparkeerd en heeft toen de belbus naar Cadzand genomen.
Poeh! Een flinke puzzel weer...

Het was iets warmer nog dan donderdag, maar deze keer waren we beter voorbereid en hadden we 4,5 liter water mee :-) Toch vond Jura het een heel eind weer.
Het was een mooie wandeling! Fiene vond het wel een voordeel dat Jura mee was, want daardoor moesten we vaak pauze nemen en ook wat langere pauzes nemen. Dat beviel haar wel :-) We hebben een paar keer bij een strandtentje gezeten en zochten ook regelmatig een plekje in de schaduw op.

Zondag hebben we de tent weer ingepakt en zijn we naar Brugge gereden. Het was heel warm vandaag, boven de 30 graden!

In Knokke.

Wandelen tussen Cadzand en Breskens. Jura vond een plekje op het pad dat in de schaduw lag een goede plek voor een pauze :-)

Dit is hoe Jura eruit zag in de auto op weg naar huis vanuit Brugge: Ik ben niet moe hoor! ;-)