zaterdag 22 februari 2020

SSL cursus biologie in Leiden

Daar zit ‘ie dan: bij de examentraining van SSL voor biologie 😀

In de herfst sprak ik een andere thuisonderwijsmoeder en haar dochter was tijdens haar voorbereiding op het biologie examen naar deze training geweest. Ze waren er heel enthousiast over.
Bovendien is dit Berend’s eerste examen en de eerste keer dat ik hem help om zich voor te bereiden. Dus ik ben wel een beetje onzeker of we het goed doen, of ik zijn antwoorden goed beoordeel, of ik de nadruk leg op de goede onderdelen, etc. Dus ik vond het ook wel erg fijn als andere mensen ook een keer meekijken. 

Dus nu is hij drie dagen op examentraining! Vanochtend om 8 uur brachten we hem naar de school in Leiden waar hij de training heeft. Van 8:30 tot 21:30 krijgt hij les, lange dagen! 

Het was wel even slikken. Er zitten verder natuurlijk ook vooral 18-19-20 jarigen en hij is net 2 weken geleden 15 geworden. Maar toen ik daar kwam en de andere kinderen zag, zag je niet echt duidelijk verschil omdat Berend zo groot is. Daar schrok ik ook wel even van, omdat mensen hem al zijn hele leven jaren ouder inschatten dan hij is en hem dan echt overvragen. Nougoed, ik heb er aan de andere kant ook wel vertrouwen in dat hij zich heus zal weten te redden 💗

Laatste keer dat Berend in een klaslokaal heeft gezeten, was toen hij 4 jaar oud was. De enige keer dat hij soort van klassikaal ‘les’ kreeg was jaren geleden tijdens de colleges van de museumjeugduniversiteit en de scheidsrechtertraining vorige week 😂😜 Dus dit is weer een hele nieuwe ervaring voor Berend. We zijn heel benieuwd naar zijn verhalen vanavond.

Op de foto is hij degene die links zit van degene die staat. Met z’n zwarte jas aan 😀

Update: Hij is weer thuis: Hij heeft veel geoefend en wilde me net alles al laten zien, alle vragen die hij had gemaakt en de terugkoppeling die hij had gekregen, de aantekeningen die hij had gemaakt 😀
Het zag er goed uit 👍 Ze hebben hem bijv. zover gekregen om in teksten bij een vraag, de belangrijke dingen te markeren. Daar kreeg ik hem niet toe 😉

Hij heeft zeker weer wat bij geleerd, maar voelde zich vergeleken met de andere deelnemers goed voorbereid. Dus het was een positieve eerste dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten