zaterdag 1 december 2018

Muts haken en biologietoets maken

Fiene heeft een haakpatroon gevonden op pinterest dat eruit ziet alsof het gebreid is. Ze is er een muts van aan het maken :-)


Bij het RSO boek zitten aan het einde van iedere 'Unit' toetsen. Berend en Fiene hebben natuurlijk nog nooit een toets gemaakt in hun hele leven :-) Ik vroeg aan ze of ze de toets wilden maken. Ze wilden wel, het leek ze wel goed om daar wat oefening in te krijgen. Lijkt mij ook.

Dus hebben ze allebei de toets gemaakt. Dat levert inderdaad een boel leermomenten op. Ze keken allebei niet in het begin naar wat ze allemaal voor hun neus hadden gekregen. Berend nadat hij de eerste twee bladzijdes met meerkeuzevragen had gemaakt 'Er zijn nog meer bladzijdes met vragen?!?!' 😅

Ze lazen een aantal keer de vraag niet goed, dan stond er bijv. 'teken het celmembraan en label de onderdelen', en dan tekenden ze alleen het celmembraan zonder de onderdelen te labelen.
Of ze zagen hele vragen over het hoofd...

Nadat ze de toets hadden gemaakt, heb ik de antwoorden met ze doorgenomen. Ik heb zelf ook nog even gekeken hoe ze het hadden gedaan met de puntentelling. Ik heb dat niet met de kinderen gedeeld, ik vind cijfers geven niet echt heel pedagogisch nuttig op het moment. Maar laten we zeggen: er is nog ruimte voor verbetering ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten