donderdag 10 november 2016

Scratch programmeercursus

Ik was verkouden en voelde me niet lekker. Maar thuisonderwijs gaat natuurlijk altijd door... Ik had nog een leuk idee voor Fiene dat we vandaag van de plank hebben gehaald: een programmeercursus voor kinderen in Scratch van de TU Delft.

Samen op bed en ik keek mee terwijl Juf Felienne van de TU Delft in filmpjes uitlegde hoe programmeren werkt. Ideaal zeg ik :-) 

Fiene vindt het ontzettend leuk. Ze is er ook erg goed in. Ze verzon steeds zelf allemaal aanvullingen op haar spelletjes en opdrachten.

Ik moet ook zeggen dat de cursus goed in elkaar zit. Behoorlijk ingewikkelde programmeerconcepten worden heel duidelijk uitgelegd in de filmpjes. Daarna komen vragen en opdrachten die ook nog helpen om de concepten te begrijpen als het filmpje niet in één keer duidelijk genoeg was.
De opdrachten zijn ook leuk om te doen, iedere week maken de kinderen een spelletje. Ze kunnen het zelf aanpassen en maken zoals ze willen, dus al hun creativiteit erin kwijt.

Voor kinderen die nog geen programmeerervaring hebben, vind ik het een echte aanrader!

BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten