maandag 20 juli 2020

Geen goede opdracht

Dus ik zit hier alles voor te bereiden wat we voor tijdvak 8 gaan lezen en doen en kijk op de website van de Universiteit Utrecht voor geschikte opdrachten. Leuk, dacht ik bij deze beschrijving 'Bronnenopdracht oorzaak en gevolg van het modern imperialisme', past precies binnen het tijdvak en oefent ook nog eens vaardigheden die we moeten oefenen.

Dus ik open de file om toch voor de zekerheid even te checken of het wel compleet is, lees ik de opdrachten en echt, dat is te gruwelijk. Dat is toch niet ok om door kinderen op een school te laten maken? 

In de opdracht moeten ze bronnen in een kwadrant plaatsen. De eerste bronnen gaan over allerlei gruwelijkheden in Congo onder Leopold II. Zo grafisch hoeft dat toch niet voor kinderen? Ik denk dat Berend echt boos zou worden als ik hem dit zou voorschotelen, dat soort beelden krijg je toch niet zomaar meer van je netvlies af? Als je er nou vrijwillig voor kiest om zoiets te lezen, ok, maar in een schoolopdracht? 😱😳😱😳

Deze wordt 'm dus niet, ik ben blij dat ik het van tevoren las...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten