dinsdag 28 januari 2020

Exploding Dots workshop 1

Iedere maandag hebben we co-op in de praktijkruimte van Tuin van wijsheid. Een super leuke ruimte vol fantastisch materiaal. Fiene had gevraagd of we dit jaar nog een keer Exploding Dots konden doen, dus ik had L. gevraagd of ik de Exploding Dots lessen mocht geven in haar ruimte. Zij vond het prima :-) Dus ik organiseerde twee Exploding Dots workshops voor thuisonderwijskinderen van 10 jaar en ouder.

Vandaag was de eerste dag, vanuit heel Nederland deden kinderen mee, we waren met 12 kinderen. Het was een gezellige dag en we zijn een eind gekomen met de stof. We hebben de eerste twee lessen van Exploding Dots gedaan. Wel heel druk hoor, 12 kinderen tegelijk begeleiden. Ik ben gewend om alle kinderen het net zover uit te leggen tot ze het begrijpen. Met 12 kinderen is dat echt een uitdaging, ik begrijp ineens weer waarom ik niet zo enthousiast ben over klassikaal onderwijs ;-)

Volgende week doen we de volgende lessen, ik heb er al weer zin in :-)

(foto's met dank aan G., want ik was te druk om foto's te maken)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten