maandag 28 oktober 2019

Het Griekse alfabet leren

Omdat we deze maand bezig zijn met het tijdvak over de Oude Grieken en Romeinen, leek het me een goed moment om de kinderen het Griekse alfabet te leren :-)

Fiene leek het ook leuk, Berend was wat minder enthousiast ;-) Maarja, veel Griekse letters worden gebruikt in wiskunde, natuurkunde en scheikunde, dus hij deed toch maar mee ;-)

Ik had het plaatje hieronder uitgeprint en tegen het bord gezet.



Ook had ik werkbladen om te oefenen met het schrijven van Griekse letters voor ze uitgeprint.

Daarna keken we deze les en schreven de kinderen mee op hun werkbladen tijdens het kijken van de video (in het Engels, eigenlijk voor christenen die Grieks leren om oude versies van de bijbel te kunnen lezen, ik koos dit filmpje omdat de letters hier (grotendeels) worden aangeleerd zoals ik ze zelf ook op school heb geleerd).

Ik vond het leuk om te doen, de kinderen volgens mij ook :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten