vrijdag 30 november 2018

VO-Content

Een eerder hoofdstuk van ons RSO Biology 2 boek vulde ik aan met materiaal van E.O. Wilson. Berend vond het 'saai' 🙄 Ik vind helemaal niets mis met het boek, het is wel wat pittig hier en daar, maargoed, dat was ook de bedoeling ;-)

Maar om Berend een plezier te doen - en uiteindelijk mezelf ;-) - heb ik toen i.p.v. de E.O. Wilson stof, ons volgende hoofdstuk aangevuld met materiaal van VO-Content. Een andere thuisonderwijsmoeder schreef hier een tijdje terug over op Facebook, en het leek mij ook goed materiaal.

Dus dat hebben we deze week gedaan, en dat liep een stuk beter. Berend zegt dat hij het leuker vindt. Het is in het Nederlands en met veel filmpjes en activiteiten erbij.

Hier kun je het gratis online vinden: https://www.vo-content.nl/biologie/

We deden een paar modules van het thema Biologie van de cel van leerjaar 4 VWO.
De format was even wennen, ik deed bijv. in 1x alles doorklikken bij de kennisbank terwijl ik alleen het eerste plaatje hadden moeten doen. Waardoor we ontzettend lang bezig waren... 😀 Al doende leert men zullen we maar zeggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten