zondag 21 oktober 2018

Weet wat je eet lessen

Afgelopen twee weken deden we de Weet wat je eet lessen van het Voedingscentrum.

Ik vind het Voedingscentrum niet echt wat, sorry, de adviezen liggen niet altijd in lijn met wat ik verstandig vind. Dat zorgde voor interessante lessen 😂😜

Als eerste had ik maar een deel van de lessen voor ze klaar gezet, als docent mag je zelf kiezen wat de kinderen voorgeschoteld krijgen. Alles over overgewicht heb ik eruit gelaten, vind ik pedagogisch zeer onverantwoord.
Ik had deze 6 lessen erin gelaten:
- Zo eet je gezond
- Leef je uit met groente en fruit
- Zorg voor genoeg bouw- en brandstoffen
- Eet niks te veel (was te erg, ben ik al snel mee gestopt)
- Voorkom voedselinfecties
- Koop en kook

Een deel van de tekst kon ik niet over mijn lippen krijgen en las ik gewoon niet voor, andere stukken werden stevig ge-edit 😀 Bijvoorbeeld al hun reclamepraatjes om halvarine te eten 🤑😠

De kinderen vonden al mijn commentaar en ge-edit hilarisch 😂🤣

Nougoed, echt aanbevelen kan ik het dus niet, heel leerzaam was het nou ook weer niet. We zijn niet echt veel dingen tegengekomen die de kinderen niet al lang wisten (terwijl ik de instellingen op VWO niveau had gezet).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten