maandag 29 oktober 2018

E.O. Wilson's Life on Earth

Als 'spine' voor onze biologielessen gebruik ik RSO Biology 2, maar dat is niveau 'middle school, richting high school'.
Om het meer richting high school niveau te krijgen, gebruik ik nu E.O. Wilson's Life on Earth. Dat is een high school lesmethode.

Het is een gratis ebook op iTunes met een bijbehorende gratis cursus op iTunes U.

Ik heb de Life on Earth hoofdstukken gesynchroniseerd met de hoofdstukken van het RSO boek. Het RSO boek gebruik ik als basis voor de planning en volgorde.

Vandaag lazen we voor het eerst een hoofdstuk, dat was Unit 2, hoofdstuk 5 over cellen. Het gaat dieper in op de stof, maar legt het best goed uit. Sommige dingen konden we niet exact volgen, maar het meeste wel. Ik moest wel regelmatig stoppen met voorlezen en allerlei punten met de kinderen bespreken, anders ging het het ene oor in, het andere oor uit ;-)

Het was wel een beetje te veel, het hoofdstuk was 35 bladzijdes, dat kregen we niet uit in het uur dat we vandaag voor biologie hadden gepland... Dus ik moet nog een beetje puzzelen hoe we dit nu exact gaan gebruiken de komende tijd en hoe ik het in de planning gepast krijg. Ik denk dat we eerst de RSO hoofdstukken lezen en later in de maand de bijbehorende E.O. Wilson hoofdstukken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten