woensdag 17 oktober 2018

Natuurstudie vaardigheden oefenen

Ik was nog niet echt onder de indruk van hoe de kinderen hun nature study aanpakten. Zie deze foto's waarom:



















Dit zijn foto's van de nature study pagina's van Berend en Fiene over toen we aan het bestuderen waren hoe wormen zich voortbewegen.

Ik zit er niet zo mee als iets niet gelijk het niveau heeft dat ik redelijk vind, dus ik heb het maar gelaten. Maar wel een vinkje in mijn hoofd gezet bij 'Moet nog een keer aandacht besteden aan hoe je nature study fatsoenlijk doet' :-)

En dat hebben we vandaag gedaan :-) We zijn de tuin in gegaan met twee pagina's uit het boek Keeping a Nature Journal van Clare Walker Leslie.

Op die twee bladzijdes staan de basiselementen voor een nature journal. Ik vind vooral het observeren belangrijk, dus besteed niet echt tijd en aandacht aan mooi tekenen, maar wel graag nauwkeurig ;-)

Berend mopperde eerst nog even, maar ging daarna lekker tekenen en hun nature study bladzijdes van vandaag zien er voor allebei de kinderen een miljoen keer beter uit! :-)




Braam gekleurd met het sap van een echte braam :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten