maandag 26 oktober 2015

Rosetta Stone

Veel thuisonderwijzers maken gebruik van het online programma Rosetta Stone om vreemde talen te leren. Ieder jaar wordt dat gezamenlijk ingekocht zodat we voor een redelijk tarief 25 talen kunnen leren.

Toen de aanbieding dit jaar weer voorbij kwam, liet ik Berend en Fiene de demoversie zien. Die hebben ze uitgebreid uitgetest en ze waren er heel enthousiast over :-)

Deze week konden we ermee beginnen. Berend en Fiene wilden allebei Frans leren en zijn druk aan de slag gegaan. Heel leuk om te zien!




Na Frans wilde Fiene graag Engels proberen. Dat vond ze ook leuk. Toen wilde Berend ook wel. Ik zei tegen hem: 'Ik denk dat je wel wat hoger kunt beginnen dan het eerste level', hij antwoordde: 'Ja, ik wil level 5 wel proberen'. Dat is het hoogste level... De eerste les van level 5 scoorde Berend al 90%! Vervolgens deed hij de laatste test van dat level en daarvoor scoorde hij 83%. Ik geloof dat Berend Engels wel kan overslaan ;-) Zijn actieve kennis is nog niet helemaal fantastisch, daar had hij de meeste foutjes in, maar zijn passieve kennis van Engels is al erg goed.

Waar heeft hij dat van geleerd is dan de vraag... Van minecraft spelen en youtube filmpjes kijken over minecraft en pokemon! :-)

Vervolgens heeft Fiene ook nog de eerste les Spaans gedaan. Nadat ze hoorde dat ik dat aan het doen was, wilde ze het ook graag uitproberen. We vermaken ons prima met Rosetta Stone! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten