vrijdag 20 november 2020

Civil Online Reasoning

Irritant toch, al dat nepnieuws en mensen die de gekste dingen geloven? Dat is een onderwerp waar ik heel kriegel van kan worden, dus het leek me een goed plan om er ook met de kinderen tijd aan te besteden.
Ik gebruik voor geschiedenis al regelmatig de opdrachten van Stanford's SHEG, zij hebben ook een programma gemaakt om net zo goed te worden in het beoordelen van online informatie als factcheckers  ðŸ˜€

Leek mij een goed plan! Het heet Civil Online Reasoning.

Crash Course maakte er een serie video's bij:

Vandaag keken we als introductie de eerste twee video's. Volgende keer kijken we de volgende Crash Course video en daarna gaan we aan de slag met de eerste introductieopdrachten 'Saturday School': Who's Behind the Information?

En heel leuk, vanavond zaten we tv te kijken en hadden ze het over 'misinformation' en Berend zei 'Nee, dat is disinformation want het is opzettelijk verspreide onzin'. Daar hadden we vandaag over geleerd in de video's die we keken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten