donderdag 19 december 2019

EngelsAcademie op youtube

Net als bij geschiedenis en biologie ben ik bij ieder hoofdstuk voor Engels filmpjes met uitleg gaan zoeken op youtube. In het boek dat we hebben voor Engels - Of Course van Malmberg - staan behoorlijk wat grammatica opdrachten. De uitleg erbij is heel minimaal. In de 'Reference Guide' staat een opsomming van alle grammatica regels, maar veel wijzer word je er niet van.

Ik neem aan dat het zo minimaal behandeld wordt omdat veel van die stof al eens is behandeld in de onderbouw. Maar wij hebben de onderbouw boeken overgeslagen, dus ik zocht naar nog wat extra uitleg. Ik vond op youtube de EngelsAcademie, een kanaal van een docent Engels met allemaal uitlegfilmpjes. Die plan ik nu bij iedere grammatica opdracht in.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet helemaal overtuigd ben van het leren van grammatica. Ik heb de indruk dat Berend er alleen maar van in de war raakt en dat zijn Engels er niet beter van wordt. Hij doet veel al vanzelf goed. Niet alles doet hij vanzelf goed, maar de grammatica regels leren lijkt daarbij niet echt te helpen. Nougoed, daar moeten we later nog maar eens goed naar gaan kijken. Nu eerst even te druk met biologie ;-) Ondertussen kijkt hij deze video's, hij vond ze prima zei hij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten