dinsdag 26 juni 2018

Wiskunde Club - de proefronde

Na de zomervakantie ga ik iedere week wiskunde doen met Berend en Fiene en C. en J., twee andere thuisonderwijskinderen die niet ver van ons vandaan wonen. Om te kijken of wat ik had gepland wel zou werken, de kinderen het leuk zouden vinden, of het een beetje het goede niveau was, deden we vandaag een proefronde.

Ik had natuurlijk te veel gepland :-) Maar verder was het leuk en vonden ze de activiteiten leuk en hebben ze er denk ik ook nog wat van opgestoken. Dus na de vakantie kunnen we lekker aan de slag. Met een iets korter programma, dat wel.

Jo Boaler's Four 4's activiteit.

Definitieposter maken over de rekenvolgorde.


Oefenen met rekenvolgorde, Berend verzon een som voor ons :-)

De definitieposters:


NASA math: zonne-activiteit van de afgelopen 300 jaar in een grafiek uitzetten om te kijken of er een patroon in zit.

We hebben nog veel meer gedaan, maar ik was te druk om overal foto's van te maken :-)

Na de wiskunde hebben Fiene en C. zelf een vuurtje gemaakt in de korf in de tuin en marshmallows geroosterd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten