dinsdag 4 juli 2017

Grammatica?

Ik dacht dat Berend niet zo makkelijk vanzelf iets over grammatica zou oppakken. Ik zat er niet zo mee, want zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ik heb ze een tijd geleden de website laten zien waar alle grammatica regels op worden uitgelegd. Zodat ze het kunnen opzoeken als ze het nodig hebben.

Maargoed. Vandaag dus. Ik zat gezellig bij Berend op zolder terwijl hij op de computer een spel speelde en ik sudokupuzzeltjes maakte.
Berend vroeg: Wat betekent 'plural', en wat betekent 'adjective'?
Ik antwoordde: Meervoud en bijvoeglijk naamwoord.
Ok, zei Berend 😀

Mij met verschillende vragen achterlatend: waarom wilde hij dat weten? En was dit dan voldoende antwoord, wist hij wat een bijvoeglijk naamwoord is?
Hij zei dat hij een avatar aan het samenstellen was en het daarom moest weten :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten