woensdag 3 augustus 2016

Gras determineren, werkwoorden en potentiële en kinetische energie

Een tijdje terug hadden Fiene en ik tijdens het wandelen langs de Vliet verschillende soorten grassen geplukt. Ik had ze gedroogd in de bloemenpers. We haalden ze eruit en probeerden ze te determineren. Dat was nog niet makkelijk, want ik had een beginnersfout gemaakt en te weinig geplukt: geen stengel of blad...





Laatst had ik bij de witte boekhandel een paar verschillende oefenschriftjes gekocht voor Fiene. Eentje met werkwoorden erin. Ze keek naar de eerste oefening, maar wist niet wat het allemaal betekende, dus zochten we het op op internet. We vonden een website van Junior Einstein met allemaal oefeningen erop. Fiene vond ze heel grappig, dus we hebben er een heleboel gedaan van groep 7. Ze vond het vooral grappig dat zij het woord schreef en ik vervolgens op enter drukte. Dan riep ze heel hard: "Druk op die knop!!!' :-)


Fiene en ik zagen dit filmpje van Sick Science over potentiële energie en kinetische energie en hoe je dat met een zelfgebouwd opwind-racertje kan laten zien. Dat wilden wij ook uitproberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten