zondag 6 oktober 2013

Levende boekenlijst

Ik denk dat je van ieder boek wel wat leert :-) Desondanks snap ik ook wel dat sommige boeken zich wat makkelijker in een schoolse categorie laten duwen dan andere. Hieronder ga ik een lijstje bijhouden:

Biologie
Carry Slee & Dagmar Stam - Het grote kwispelstaartjesboek (vanaf 4jr)
Fiene (6) noemt dit 'het grappige boek' :-) Ze vindt de verhalen heel grappig en kan er geen genoeg van krijgen. Dat hoeft ook niet, want het is een heel dik boek, 390 pagina's lang. In de verhalen komen allerlei dieren voor en worden er wat wetenswaardigheden over dat dier in het verhaal verwerkt. Huisdieren, dieren in de tuin, in het bos, op de boerderij, op het strand.
Aardrijkskunde
Arend van Dam & Alex de Wolf - Voorbij de horizon... (vanaf 7jr)
We lezen één keer in de week een hoofdstuk uit dit boek en doen een selectie van de activiteiten van deze lesbrief. Niet alle landen staan in de lesbrief, voor de landen die ontbreken heb ik zelf een aanvulling gemaakt die je hier kunt vinden. Ook heb ik deze kleurplaat van Europa uitgeprint waar we iedere keer een land van kunnen inkleuren.

Sociaal-emotionele ontwikkeling
Paul Biegel - Nachtverhaal (vanaf 7jr)
Fiene (6) vond het een leuk en spannend verhaal. Het gaat over een fee die aan een kabouter vertelt over avonturen die ze heeft meegemaakt. De fee is behoorlijk gefascineerd door de dood :-) Ze wil graag 'nakomelingen en de dood', maar dat kan niet als magisch wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten