woensdag 5 juni 2013

Wisselgeld en v's en f'en

Niet dat ik me heel erg zorgen maak over het leren van Berend en Fiene gezien het feit dat ze thuisonderwijs krijgen. Hoewel dit vaak wel een grote zorg is van een willekeurige buitenstaander, vaak strijdend met de zorg voor de sociale ontwikkelen. Inmiddels heb ik zelf geleerd dat je hierop volledig kunt vertrouwen. Maar stiekum vind ik het toch wel fijn om hier en daar een kleine bevestiging te krijgen. Vandaag waren ze mee naar de bakker om brood te halen. Iets waar ze meestal niet echt voor te porren zijn, maar wellicht hielp het dat ze wat lekkers mochten uitzoeken. Of kwam het dat het zulk lekker zomerweer was? Of omdat vriendje B. Van Fiene mee was (eigenlijk verloofde)? Of omdat ze het de laatste tijd sowieso wat vaker leuk vinden om mee te gaan? In elk geval, met het afreken van de bestelling van 4,65 gaf ik de verkoopster een briefje van 5. In een soort opwelling vroeg ik Berend hoeveel wisselgeld ik terug zou krijgen. En binnen enkele seconden, kwam het juiste antwoord van 35 cent terug. Dezelfde middag waren we een taalspelletje aan het doen, waar vooral Fiene interesse in had. Ze heeft sowieso wat meer interesse en gevoel voor taal, wat dat betreft lijkt ze meer op haar moeder. In het spelletje vroeg ik haar of een woord met de 'v' van vis begint of met de 'f' van Fiene. we hebben oa gedaan file, veel, film en vakantie. Ze had denk ik wel zo'n 80% goed, een stuk hoger dan het gemiddelde school kind van haar leeftijd. Haar verklaring voor dit voor mij toch wel opmerkelijke succes "ik doe het op mijn gevoelletje". Nou dat is dus prima ontwikkeld. En voor mij dus weer een extra reden om me geen zorgen te hoeven maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten