woensdag 21 december 2011

Op de vingers rekenen

Fiene had de film Lepel gezien en vond dat zij nog helemaal niet veel kon rekenen. Ze zei dat ze maar een paar sommen kende "zoals drie plus drie en vier plus twee, want dat is allebei zes. Maar dat zijn maar weinig sommen". Ik antwoordde dat ze er nog wel meer kende en verzon wat sommetjes voor haar. Na een paar sommetjes hield ik mijn vingers omhoog zodat ze die kon tellen. Dat vond ze heel leuk! Berend wilde haar graag helpen, maar Fiene wilde geen hulp, dus vroeg ik Berend of hij mij wilde helpen met sommetjes bedenken. Dat wilde hij wel en Fiene rekende verder op Berend's vingertjes. Daarna verzon Arnaud ook nog wat sommen voor haar, maar toen was het tijd om te slapen. "Ah, hè toe, ik wil nog meer sommetjes! Niet nog maar eentje!" :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten