donderdag 30 april 2020

Tijdvakken vs. historische contexten en thema's

We waren een tijdje geleden begonnen met het thema Geloof en verstand, een verplicht onderwerp voor het vwo staatsexamen geschiedenis. Ik had in mijn oorspronkelijke planning voor geschiedenis de tijdvakken afgewisseld met de thema's/historische contexten. Ik had van tevoren zitten twijfelen of ik eerst alle tijdvakken zou doen en daarna de thema's/HC's, maar voor de afwisseling leek het me leuker om ze te mengen.

Maar toen we voor het eerst met zo'n thema begonnen, bleek dat toch niet handig. Het thema gingen namelijk ook over onderwerpen uit tijdvakken die we nu nog niet hebben behandeld. Dat was niet handig šŸ˜€

Dus we hebben onmiddellijk abort mission gedaan en zijn verder gegaan met het volgende tijdvak: de gouden eeuw. Ik heb nu alles in mijn planning wat heen en weer geschoven zodat we eerst alle tijdvakken afronden en daarna de thema's/HC's doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten