maandag 23 april 2018

Shakespeare Family Workshop: Shakespeare's verjaardag

Een tijdje terug bekeek ik wat online cursussen voor de kinderen. Brave Writer's Shakespeare Family Workshop leek me toen leuk om te gaan doen :-) Arnaud en de kinderen leek het ook wel wat, dus heb ik ons aangemeld.

Het is niet helemaal duidelijk wanneer Shakespeare precies is geboren, meestal wordt 23 april als zijn geboortedag aangehouden. Dus starten we vandaag de Shakespeare workshop met het vieren van zijn verjaardag! :-)

We deden een op Shakespeare geïnspireerde Poetry Tea Time:
We keken een paar youtube filmpjes:
Filmpje van Comic Relief - Catherine Tate & David Tennant: https://youtu.be/WxB1gB6K-2A
David Tennant draagt sonnet 18 voor (meelezen op skakespeares-sonnets.com):
https://youtu.be/nD6Of-pwKP4

En lazen toen sonnet 18 zelf in de Shakespeare boeken die ik uit de bieb had gehaald.

Tenslotte hebben we ons nog wat vermaakt met Shakespearean insults :-)
“You blocks, you stones, you worse than senseless things."
“Come, you are a tedious fool.”
“Heaven truly knows that thou are as false as hell.”
“Slave, soulless villain, dog!”
“Away you three-inch fool!”
“Thou sodden-witted lord! Thou hast no more brain than I have in mine elbows.
“If you spend word for word with me, I shall make your wit bankrupt.”

Ik had ook een app geïnstalleerd op mijn iPhone: de Shakespearean Random insult generator app. Berend vond het erg leuk :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten