vrijdag 12 juni 2015

Breuken, sun paper & touw figuurtjes

Ik haalde een setje 'equivalency cubes' uit de kast. Met daarop breuken, percentages, getallen achter de komma. Fiene ging er lekker mee experimenteren en bouwen.




Jaren geleden kocht ik 'sun paper', maar het belandde achterin de kast. Dat was weer een leuke vondst toen ik in de kast aan het kijken was wat er allemaal nog lag :-)

Berend en Fiene maken hun ontwerpen op het papier.

Paar minuutjes in de zon.

Dan 'ontwikkelen' in een bak met water en laten drogen (dit zijn niet de resultaten van bovenstaande blaadjes ;-) ).

Ik kwam in een Homeschooling nieuwsbrief een link tegen naar een website met uitleg hoe je van die touwfiguurtjes kan maken met je vingers. Dat leek me leuk voor Fiene, en dat klopte :-)

Eerste pogingen.

Leuk!

Een trucje met het touwtje aan papa laten zien.

Het buurmeisje S. moet het ook zien :-)


We keken op de website ook naar een paar oude filmpjes uit de jaren '60/'70 van meisjes die dezelfde figuurtjes maakten als Fiene aan het leren was, heel leuk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten