maandag 27 januari 2014

Lettergrepen is net koekjesrekenen

Fiene en ik komen op het onderwerp klinkers en medeklinkers. Ik probeer haar uit te leggen wat het verschil is. Dat lukte niet zo goed, dus ik googlede een uitleg voor haar. Daarbij stond ook een uitleg over open en gesloten lettergrepen. Omdat ze dat met lezen ook regelmatig tegenkomt, las ik die uitleg ook voor. Fiene zei: "Huh? Daar snap ik niet veel van". Ok, kan gebeuren. Ze is even een tijdje stil en ik ga weer verder met wat ik aan het doen was. Na een tijdje zegt ze:

"Lettergrepen is net koekjesrekenen. Bij koekjesrekenen ontsnappen er heel veel koekjes!", hahaha, ik geloof dat ze het toch een beetje begrijpt :-)

Voor degenen die zich afvragen wat koekjesrekenen is, hier geeft Fiene een demonstratie:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten