dinsdag 19 maart 2013

Popcorn recept geschreven door Berend en Eva

Pak de koekenpan
Steek het gas aan
Pak de ghee
Doe flink wat in de pan
Test of de ghee heet genoeg is met een druppeltje water
Doe er maïskorrels in (halve bodem bedekken ongeveer)
Doe de deksel op de pan
Af en toe goed schudden
Als het ongeveer uitgeplopt is, gas uit doen en even laten staan, weer af en toe schudden
Ondertussen boter smelten
Popcorn in grote schaal doen
Boter erover gieten (ongeveer twee eetlepels, lekker veel), zout erover
Goed husselen en vanaf de bodem scheppen
Laten testen door Berend
Dan in twee kleine bakjes: voor ieder guppie eentje

2 opmerkingen:

  1. hallo,
    ik vind op de blog geen mogelijkheid om een mailke te sturen, dus maar even zo :-)
    mag ik je blog linken op mijn blog? Ik heb sinds kort een blog over ons thuisonderwijs met een klein meisje van vijf. Het zou leuk zijn daar een lijstje op te zetten van andere blogs. En de jouwe volg ik regelmatig omdat zeker de weekplanners veel goede ideeën heeft :-)
    vandaar de vraag.
    groetjes
    Joey
    homeschooling@hotmail.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joey,

    Natuurlijk mag dat! Excuses dat ik niet eerder reageerde. Ik krijg geen mails meer als er een comment geplaatst is. Eens kijken hoe ik dat weer kan aanzetten...

    Groetjes,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen