zondag 4 maart 2012

Zaaien

Met Berend heb ik eergisteren de moestuinbak opgemeten die de hoveniers in november voor ons hadden gemaakt toen de tuin werd gedaan. Hij is een stuk groter dan wat we hadden, dus er past veel meer in. Gisteren ben ik met Fiene naar het tuincentrum geweest om extra zaadjes te halen. O.a. augurk op verzoek van Berend. Dit n.a.v. een boerderij spelletje op de ipad waar je komkommers moet verbouwen die je daarna in een machine kan doen om er augurken van te maken :-)
Fiene zag een zakje met zaadjes voor watermeloen en wilde heel graag watermeloenen gaan verbouwen, ik ben benieuwd of het lukt! :-)

Ik heb van alle groente uitgerekend hoeveel we ongeveer moesten hebben en daarna hebben we vandaag de zaadjes die je voor kan zaaien gezaaid in kweekbakjes.



Dit is het resultaat:



Ik ben vooral trots op mijn recycle kunsten :-) Zie hier: een eierdoosje in een leeg druivenbakje als kasje, met ijsstokjes met de plantnamen erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten