donderdag 4 juni 2020

Build Your Library Level 8

Ik vroeg Fiene wat ze na de zomervakantie zou willen doen. 'Veel boeken lezen' antwoordde ze. Ik dacht dat ze misschien één van de boekenlijsten van wat Amerikaanse homeschooling curricula leuk zou kunnen vinden, dus daar hebben we samen naar gekeken. Ze was gelijk enthousiast over grade 8 van Build Your Library.
Dat is een 'Charlotte Mason inspired secular literature based homeschool curriculum'. Level 8 heeft als thema 'History of Science', dus ik ben ook heel enthousiast 😄😍

Dit is een stukje uit de beschrijving:
'This year, your child will be studying World History through the lens of science. Using Joy Hakim’s excellent Story of Science series, you will follow the trail of scientific thought and discovery from the ancient Sumerians through Modern day. You’ll conduct experiments from the minds of some of the greatest scientists in history and learn how those scientists changed the world with their ideas. The science covered this year is Astronomy, Chemistry and Physics.'

Ik ben twee dagen bezig geweest met de boekenlijst, de lesplannen en de bijbehorende fb pagina doorspitten. Op zoek naar Nederlandse vertalingen van boeken, alternatieven voor boeken waar ik niet aan kan komen, uitzoeken welke boeken ik in de bieb kan lenen, welke online staan en waar ik de boeken die ik wilde kopen kon bestellen.

Uitpakken van de pakketjes met boeken die binnenkomen :-)

Ik heb inmiddels alle boeken verzameld voor de eerste 9 weken. Dat zijn deze stapels op de foto 😀

In de eerste weken gaan we met astronomie aan de slag. Ik ben benieuwd of Fiene het wat vindt 😀 Ik heb express alleen de boeken voor de eerste weken verzameld, en heb maar 4 boeken gekocht, de rest is van de bieb of online. Dus als het Fiene niet bevalt, stoppen we er gewoon weer mee en gaan we iets anders doen. Ik hoop het niet, want het lijkt mij super leuk! 😀 Fiene lijkt het ook leuk, we gaan eerst een weekje op vakantie in een huisje en daarna wil ze gelijk beginnen 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten