Filmpjes:
Flip de beer bij de schooldokter:
Dit zijn mijn ogen:
Rolstoel:
Van pannenkoek tot poep:
Engelstalige tekenfilm: Kids vocabulary - Body - parts of the body - Learn English for kids:
Gezichtsuitdrukkingen – Klokhuis:
Botten in arm en hand:
Evolutie van de mens animatie:
Animaties:
Spijsverteringanimatie:
Ademhalingsanimatie:
Voor in het kastje:
Skelet model
Lichaam model
Vingerafdrukken setje
Menselijk lichaam boeken
Evolutie: Het hele soepzootje - Het ontstaan van het heelal, de aarde, de mensen en de rest: https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.413339092.html/het-hele-soepzootje/
Evolutie: Het hele soepzootje - Het ontstaan van het heelal, de aarde, de mensen en de rest: https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.413339092.html/het-hele-soepzootje/
Activiteiten:
Levensgroot model maken: op een lang vel papier liggen, lichaamsomtrek maken en dan lichaamsdelen erin tekenen.
Leer gebarentaal:
Kindergebaren app voor Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.basvanderwilk.kindergebarenlite&hl=nl
Kindergebaren app in de App Store: https://apps.apple.com/nl/app/kindergebaren-gebaren-voor-kinderen/id927930332
Hartslag luisteren met wc rol:
Popcorn raden:
When the students are not in the room, place popcorn on a low table covered with a box. Students will sit on the floor in front of the table. Ask: How can we find out what is under this mystery box? Discuss: Using their senses helps to learn about unknown things. Remove the box for the students to see what is underneath. Give each student a sample of the popcorn. Ask: What does the popcorn feel like? What does popcorn taste like? What sound is made when you eat popcorn?
Groente/fruit raden:
Put a vegetable or fruit in a small bag or clean sock. Have the students sit in a circle. Have the students guess what is in the sock without looking inside. Pass the sock around and ask the students to shake and listen to it. Pass the sock around a second time and ask them to smell it. The third time around, ask the students to feel the object. Students should now be able to guess what the sock contains. The final pass around, let each student peek in. Discuss the contents of the sock and how they learned what was in it. Prepare a tray of different fruit and vegetables for students to taste.
Zintuigen:
Hearing Center: Listening to a story tape with or without storybook. Make their own tape recording reading the storybook, then listening to their tape recording.
Touching Center:
Students try an guess what each object is in the "feely box". Next, through their sense of touch, match each object with their twin.
Seeing Center:
Look at themselves in a mirror and draw a picture of what they see. View various rocks, plants, objects at the center or classroom with a hand lense, or tripod magnifying lense.
Smelling Center:
Through their sense of smell, match each spice with their twin. Checking their work by closing the lid tightly and matching the colored dots on the bottom of each film canister.
Tasting Center:
Students will taste various fruits and vegetables, and describe to a friend how each food tastes or tastes like.
Tying It All Together
Activity: Take the students on a field trip of the school. Go past the offices, near the cafeteria before lunch, and around the outside of the building. Stop at each place.
Ask: What do you see here? What do you smell here? How would the _______ taste ? If you close your eyes, what do you hear here? Go touch the_______, how does it feel ?
Field Trip Ideas: Visit an optometrist's office. Ask the optometrist to discuss the eye parts/functions, why eye examinations are important, and proper eye care/protection.
Speakers/Visitors: Invite a person who knows sign language to visit the class and share with students why some people use this type of communication.
Wie heb ik in gedachten? : De leerkracht neemt een kind in gedachten. De kinderen mogen vragen stellen om te kijken wie het is. Ze mogen bijvoorbeeld vragen: is het een jongen of een meisje? De leerkracht kan ook zeggen: ik ken een kind, hij heeft zwart haar, etc.
Lichaamsdelen raden
Neem een lichaamsdeel in gedachten. De kinderen mogen vragen stellen die jij met ja en nee beantwoordt. Je kunt ook over een lichaamsdeel vertellen, zonder het te noemen, waarna de kinderen moeten raden over welk lichaamsdeel je het hebt.
Neem een lichaamsdeel in gedachten. De kinderen mogen vragen stellen die jij met ja en nee beantwoordt. Je kunt ook over een lichaamsdeel vertellen, zonder het te noemen, waarna de kinderen moeten raden over welk lichaamsdeel je het hebt.
Dansen in de spiegel
De kinderen werken in tweetallen. De kinderen gaan tegenover elkaar staan. Het ene kind maakt een beweging, het andere kind doet hem/haar na. Zo lijkt het alsof je in de spiegel naar jezelf kijkt.
De kinderen werken in tweetallen. De kinderen gaan tegenover elkaar staan. Het ene kind maakt een beweging, het andere kind doet hem/haar na. Zo lijkt het alsof je in de spiegel naar jezelf kijkt.
Praten met je lijf
Praten kun je op verschillende manieren doen. Je kunt woorden gebruiken maar wanneer je geen geluid kunt maken met je mond kun je toch nog "praten". Met je gezicht en je lijf kun je ook praten door gebaren te maken.
Door een raadspelletje waarbij je woorden/zinnen uitbeeld, kun je kijken hoeveel je eigenlijk wel niet kunt vertellen zonder woorden te zeggen. Kan de ander raden dat je boos bent, of verdrietig, of dat je iets niet weet, dat je dorst hebt of honger en misschien kun je zelf nog wel veel meer leuke dingen verzinnen.
Printables:
Skelet: https://i1.wp.com/woordenbeeldclub.com/wp-content/uploads/2015/09/skeleton-zonder-labels.gif?ssl=1
Werkboekje met jezelf meten en tekenen:
Woorden lichaamsdelen naschrijven:
Meer:
Dit is ons groene kastje van deze week:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten